سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اهمیت آب قابل شرب با کیفیت بالا

آب برای همه موجودات زنده است و بدون آن ، ما فقط حدود پنج روز زندگی خواهیم کرد. بدن ما بیش از 50? آب دارد و به حفظ دمای طبیعی بدن ، روانکردن مفاصل کمک می کند و بدن را قادر می سازد تا با دفع ادرار ، عرق و روده از بین بردن آلودگی ها را ممکن کند. پزشکان به ما توصیه می کنند حداقل هشت 8 اونس آب بنوشید. هر روز لیوان آب و مطالعات نشان می دهد که زنان ، به طور متوسط ??، تقریباً 91 اونس مصرف می کنند. آب و مردان حدود 125 اونس می نوشند. هر روز آب بخشی از این مصرف آب از غذاهایی مانند میوه و سبزیجات است. به نظر می رسد که چرا آب برای سلامتی ما بسیار مهم است ، اما درک خطرات مختلف ناشی از آلودگی و چگونگی محافظت از آب آشامیدنی شما می تواند عمیق تر باشد. استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس یکی از این موارد است.

آیا آب شیر بی خطر است؟

به طور کلی ، در صورت تهیه سیستم آب عمومی که توسط یک شهرداری اداره و نگهداری می شود ، آب شیر مصرفی بی خطر است. هنگامی که آب آشامیدنی از یک مرکز تصفیه خارج می شود و به خانه شما سفر می کند ، استانداردهای کیفیت باید به الزامات ایمنی شدید برسند. متأسفانه ، حتی با این سیاستهای ایمنی ، به معنای این نیست که آب عاری از هرگونه آلودگی نیست ، بلکه این است که میزان آلاینده ها به اندازه کافی پایین است که هیچ خطری برای سلامتی ایجاد نکند. حوادث اتفاق می افتد و اگر آبرسانی به چیزی که می تواند بیماری ایجاد کند آلوده نشود ، تأمین کننده باید ظرف 24 ساعت مصرف کنندگان را آگاه کند و پیشنهادات جایگزینی برای آب آشامیدنی سالم ارائه دهد.

انواع آلودگی ها

چند روش وجود دارد که آب می تواند آلوده شود. آب می تواند حاوی میکروارگانیسم هایی مانند انگل و باکتری باشد که از مدفوع انسان یا حیوان به آب اضافه می شود. همچنین می تواند از زباله های صنعتی مانند سمپاشی محصولات حاوی مواد شیمیایی یا نیترات های مورد استفاده در کودهایی که از زمین خارج شده اند آلوده شود. گاهی اوقات رسوبات طبیعی از زیر زمین می توانند مواد معدنی مختلفی از قبیل سرب یا جیوه داشته باشند که می توانند وارد آب شوند. سرب همچنین می تواند از طریق لوله های قدیمی سرب به منبع آب منتقل شود. حتی لوله هایی که ادعا می کنند “بدون سرب هستند” می توانند حاوی 8? سرب باشند. برای جلوگیری از مصرف سرب هنگام استفاده از شیر آب ، از شیر آب سرد استفاده کنید و بگذارید آب قبل از استفاده برای یک دقیقه آب بکشد.

راه حل برای مشکل

غالباً هنگامی که اخطار آلودگی در مورد بحران آب به منازل ارسال می شود ، توصیه می شود آب شما را به مدت 24 تا 48 ساعت توسط دستگاه آب مقطر ساز صنعتی جوشانده شود ، بنابراین بسیاری از مصرف کنندگان تحت این تصور هستند که می توان آلودگی ها را با گرم کردن آب برای پاکسازی آن حذف کرد. جوشاندن آب در واقع میکروب ها را از بین می برد. با این حال ، آلاینده هایی مانند سرب ، نیترات و سموم دفع آفات با استفاده از این روش از بین نمی روند. این ممکن است نتیجه مخالف داشته باشد زیرا جوش باعث کاهش میزان آب هنگام تبخیر می شود و غلظت آلودگی را حتی بیشتر می کند. چهار فیلتر اصلی آب وجود دارد که برای از بین بردن آلاینده ها مفیدتر هستند:

فیلترهای کربن فعال شده – اینها می توانند آلاینده های آلی را که باعث تغییر طعم و بو می شوند ، از بین ببرند. سیستم های خاصی برای از بین بردن مواد شیمیایی مانند محصولات جانبی کلرزنی ، سموم دفع آفات و برخی فلزات مانند مس یا سرب طراحی شده اند.
دستگاه تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس – این سیستم تصفیه می تواند نیترات ، سدیم ، سموم دفع آفات و پتروشیمی ها را از بین ببرد.
Ion Exchange – این نوع فیلتر می تواند مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم را از بین ببرد و از آنها در ترکیب با سایر سیستم ها مانند جذب کربن یا اسمز معکوس استفاده می شود.
تقطیر – این روش با جمع آوری چگالش بخار از آب جوش ، آب مقطر ایجاد می کند

http://alborzabcotavan.ir